Komunikacja w zespole pracowniczym

Celem treningu jest poznanie zasad skutecznego mówienia i słuchania, nabycie umiejętności odczytywania komunikatów niewerbalnych, rozpoznanie własnych stanów emocjonalnych utrudniających skuteczną komunikację międzyludzką w miejscu pracy, poznanie istotnych elementów autoprezentacji oraz nabycie społecznych i psychologicznych umiejętności przydatnych w komunikacji w zespole pracowniczym.

Program:

  • Komunikacja interpersonalna (bohaterowie komunikatu, wiarygodność nadawcy, bariery komunikacyjne)
  • Wartości życia (wartości i kompromisy)
  • Skuteczne i pomocne słuchanie (parafraza, odzwierciedlanie, prowadzenie kontaktu)
  • Komunikacja niewerbalna (gesty i mimika, głos – tembr)
  • Pozycje życiowe (przyjmowane w dużych grupach społecznych – dom – praca)
  • Analiza transakcyjna (stany ego – ja dorosły, ja rodzic, ja dziecko) – czyli w co grają ludzie?
  • Wzory pracy i uczenia się
  • Pierwsze skrzypce zespołu czyli jestem szefem (styl kierowania, diagnoza klimatu organizacyjnego, prowadzenie spotkań)

Metody:

  • Wykład, ćwiczenia
  • Testy umiejętności, psychologiczne
  • Gry zespołowe
  • Psychodrama
  • Ćwiczenia relaksacyjne

Czas trwania – 20 godzin
Uwagi – ustalenia indywidualne
Prowadzenie – certyfikowana kadra trenerska