Celem treningu jest poznanie zasad skutecznego mówienia i słuchania, nabycie umiejętności odczytywania komunikatów niewerbalnych, rozpoznanie własnych stanów emocjonalnych utrudniających skuteczną komunikację międzyludzką w miejscu pracy, poznanie istotnych elementów autoprezentacji oraz nabycie społecznych i psychologicznych umiejętności przydatnych w komunikacji w zespole pracowniczym.
Program:
- Komunikacja interpersonalna (bohaterowie komunikatu, wiarygodność nadawcy, bariery komunikacyjne)
- Wartości życia (wartości i kompromisy)
- Skuteczne i pomocne słuchanie (parafraza, odzwierciedlanie, prowadzenie kontaktu)
- Komunikacja niewerbalna (gesty i mimika, głos – tembr)
- Pozycje życiowe (przyjmowane w dużych grupach społecznych – dom – praca)
- Analiza transakcyjna (stany ego – ja dorosły, ja rodzic, ja dziecko) – czyli w co grają ludzie?
- Wzory pracy i uczenia się
- Pierwsze skrzypce zespołu czyli jestem szefem (styl kierowania, diagnoza klimatu organizacyjnego, prowadzenie spotkań)
Metody:
- Wykład, ćwiczenia
- Testy umiejętności, psychologiczne
- Gry zespołowe
- Psychodrama
- Ćwiczenia relaksacyjne
Czas trwania – 20 godzin
Uwagi – ustalenia indywidualne
Prowadzenie – certyfikowana kadra trenerska